Adım Adım Nereye Doğru?

Ayfercan söylemese haberim bile olmayacaktı, Kate'in sitesine giriş mahkeme kararıyla engellenmiş. Bu olayı biraz inceleyelim:
  1. Vatandaş A, ABD vatandaşı Kate'in ABD'deki sitesinin içeriğinden rahatsız olmuş;
  2. Üşenmemiş, gitmiş dava açmış;
  3. Sanırım şöyle bir şeyler demiştir:
    Kendim için bir şey istiyorsam namerdim. Siteye baktım, beni çok rahatsız etti. Diğer Türk vatandaşlarının benim çektiğim ıstırabı çekmesini istemiyorum. Mahkemenizden kalanları kurtarmasını rica ediyorum.
  4. Gelişme herhalde şöyle olmuştur:
    Mahkeme - Aaa, vallahi doğru. Vatandaş A rahatsız olmuşsa, kesinlikle kalan 69 milyon 999 bin 999 kişi de rahatsız olacaktır (Nüfusumuzun 70 milyon olduğunu varsayıyoruz). Siteye erişimi engelliyor ve vatandaşları bu muzır etkiden kurtarıyoruz. Sıradaki...
Analize devam edelim:

Davacı: Vatandaş A
Davalı: Kate
Hüküm giyen: Diğer vatandaşlar.

Wordpress Sansürü yetmezmiş gibi işte bir ayıp daha. Ayıp sözcüğünü nazik olmak için söylüyorum, yoksa henüz bitiremediğim Digital Imprimatur dizisini okuyan herkesin neler olduğunun farkında olduğunu umuyorum. Yalnız merak ettiğim şunlar:
  1. Niye bana (hüküm giydiğime göre) kimse bir şey sormadı? Herkesin anlamış olacağı gibi ben siteyi çok beğeniyorum. Son yazısını okudum, Kate yine formda.
  2. Davalıya (Kate) celp yollandı mı?
  3. Diğer ülkelerin vatandaşlarını gıyaben yargılama hakkını hangi tarihte elde ettik?
  4. Davalının suçu sabit görüldüğüne göre site neden hala yayın yapıyor? Kate, TC mahkemelerini takmıyor mu? Bu saygısızlığa Dışişlerimiz gereken karşılığı verecek mi?
  5. Günebakanlara niye ayçiçeği diyoruz (ciddiyim)?
Bilenlere pamuk helvası hediye edeceğim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Papağan Totemi

Cadılar Tanrıçası Aradia

Gezegen Simgeleri