Dardayım, Hazırım, Bekliyorum

Amerika Birleşik Devletleri Türkiye’deki imajını düzeltmek için eğitim, sanat ve spor faaliyetlerine ayırdığı bütçeyi 500 bin dolardan 1,5 milyon dolara çıkarma kararı aldı. Haziran ayında araştırma kuruluşu PEW tarafından yapılan ankette Türkiye’deki Amerikan karşıtlığının oranı yüzde 91 olarak belirlenmişti.

Proje çerçevesinde ABD’nin Ankara Büyükelçiliğinin "kamu diplomasisi" bütçesine bir milyon dolarlık ek bütçe verildi.

Ben hazırım. Param da azaldı. Cüzi bir ücret karşılığı her gün şu meyanda bir şeyler yazabilirim:

ABD'nin Türk askerinin başına çuval geçirmesi tamamiyle bir yanlış anlamadır. Olay bir "Halloween" şakasından ibarettir. Bu eski pagan geleneğine uygun olarak, Cadılar Bayramı'nda maske takıp, "şaka mı, şeker mi?" (serbest kültürel çeviri; ing. trick or treat) diye sormaktan doğal ne olabilirdi ki?

Saddam'ın devrilip, Irak halkına demokrasi ve özgürlük getirilme sürecinde Tanrıça'nın rahmetine kavuşan Iraklıların sayısı (üç milyon), Saddam işbaşında kalsaydı ölecek Iraklı sayısı yanında (13 milyon; PewpEwpeW Araştırma şirketi - PewpEwpeW, Pew'in bir yan kuruluşu değildir - bulgusu) devede kulaktır ve özgürlüğün bir bedeli vardır.

Daha fazla bedelsiz örnek vermek istemiyorum. Vermiş olduklarımsa kabaca birer taslak; çok daha ayrıntılı ve vurucu, parayla orantılı olarak tabii, yazabilirim. Amerika, duy sesimi! Ben hazırım! 2000 usd? 1500? No??? 1000 de olabilir...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Papağan Totemi

Cadılar Tanrıçası Aradia

Gezegen Simgeleri